dr Agnieszka STRZAŁKA
Adiunkt badawczo-dydaktyczny
Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
agnieszka.strzalka@uken.krakow.pl
pok: 309
ORCID: 0000-0002-2428-6598
publikacje:
http://bgbase.up.krakow.pl/Stanowisko:
- Adiunkt badawczo-dydaktyczny
Stopnie naukowe:
- 2001; doktor;
Uniwersytet Śląski;
Tytuł pracy „Target language culture in the foreign language teaching – learning process: a cross sectional diagnostic study”;
Promotor: prof. dr hab. Maria Wysocka.
Dyscyplina naukowa:
- Jezykoznawstwo
Katedra:
- Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
Zainteresowania badawcze:
- edukacja interkulturowa,
- komunikacja interpersonalna,
- nauczanie dorosłych.
Prowadzone zajęcia:
- Komunikacja Interkulturowa;
- Język i Społeczeństwo;
- Dydaktyka języka obcego.
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:
- Krakowskie Towarzystwo Popularyzowania Wiedzy o Komunikacji Językowej „Tertium.
Wybrane wykłady gościnne:
- Coimbra,
- Portugalia,
- Leon,
- Hiszpania,
- Penza,
- Rosja.
Najważniejsze publikacje:
Artykuły:
- “Online learning of foreign languages by adults during the pandemic: a qualitative case study of the emotional outcomes”. Studia Filologiczne UJK. 2020. ss. 523-537.
- Intercultural Pragmatics as Part of Intercultural Education for Teachers W: Intercultural Foreign Language Teaching and Learning in Higher Education Contexts / [edited by] Piotr Romanowski, Ewa Bandura. [Hershey] : IGI Global, 2019.
- „Yes, you can”: constraints and resources in teaching speaking to secondary school students . W: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Anglica. – 2018, Z. 8, s. 104-112.
- „Angielski jako lingua franca : co ty mówisz?!”Języki Obce w Szkole. – 2017, nr 3, s. 87-91.
- “Can earning academic credits be enjoyable? Positive psychology in a university course of intercultural communication”.[w] Positive Psychology Perspectives on Foreign Language Learning and Teaching,. Ed. Danuta Gabryś-Barker and Dagmara Gałajda. Springer 2016. S. 307-327